اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۴۴۱۲۵
رکورد ۱۰۰درصدی برای سپاهان مقابل مدعیان
با نتیجه دربی آن شعار قدیمی هواداران اصفهانی رنگ حقیقت به خود گرفت و در نصف جهان عروسی شد!
۱۹:۰۲ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲
وانانیوز|

اهمیت دربی ربطی به جدول، مسابقات قبلی و بعدی دو تیم و جایگاه و شرایط تیم‌ها ندارد. دربی خود به تنهایی ارزش یک جام را دارد و برای هواداران دو باشگاه بزرگ انگار این تک مسابقه از همه دنیا مهمتر است.

اما اگر فوتبال را از نگاه کارشناسان ببینیم و به فضای هواداری کاری نداشته باشیم، هر مسابقه باسایر مسابقات و شرایط جدول هم ارتباط پیدا می‌کند. استقلال در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که صدرنشین جدول بود و رقیب هم که مدعی همیشگی قهرمانی اما نتیجه مساوی به ضرر هر دو شد.

سال‌هاست که سپاهان به شکل جدی استقلال و پرسپولیس را در هر تورنمنتی تهدید می‌کند اما سپاهان امسال ثابت کرده که تیمی متفاوت از همیشه است. تیمی بسیار قدرتمند و پرستاره که در همان یک سوم ابتدای فصل هم استقلال را شکست داد و هم پرسپولیس!

سپاهان با آن شروع طوفانی و پیروزی‌های متوالی غیر قابل توقف بود و کسر ۴ امتیاز از این تیم فرصت صدرنشینی را به استقلال داد. اما حالا به جدول نگاه کنید، یعنی بعد از برگزاری بازی‌های معوقه هفته پنجم که استقلال و پرسپولیس مساوی کردند و سپاهان باز هم برد، این بار فولاد را با نتیجه ۳-۱ تا کلکسیونش را تکمیل کند. سپاهان قبلاً تراکتور را هم برده بود تا مقابل رقبای اصلی رکورد ۱۰۰ پیروزی داشته باشد!

در حال حاضر استقلال با ۱۲ مسابقه ۲۵ امتیاز دارد و کماکان صدر نشین است اما دو رقیب اصلی آبی‌ها یعنی سپاهان و پرسپولیس ۱۱ مسابقه دارند و با ۳ امتیاز بازی معوقه امکان تغییر در جدول هست.

در حال حاضر تراکتور، ذوب آهن و ملوان با ۱۲ مسابقه - یعنی شرایط برابر با استقلال - به ترتیب با ۲۱، ۲۰ و ۱۹ امتیاز در رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم جدول هستند. این یعنی رتبه های دوم و سوم جدول در اختیار تیم‌هایی است که یک بازی کمتر از آبی‌ها دارند، یک زنگ خطر واقعی...

در حال حاضر سپاهان از ۱۱ مسابقه ۲۴ امتیاز دارد و پرسپولیس از ۱۱ بازی ۲۱ امتیاز و اگر سه امتیاز دیدار معوقه را برای این دو رقیب کنار بگذاریم، آن وقت سپاهان با ۲۷ امتیاز جای استقلال را در صدر جدول می‌گیرد و پرسپولیس هم به یک قدمی آبی‌ها خواهد رسید.

فصل قبل پرسپولیس در اسفند ماه به سپاهان باخت اما ۷ مسابقه بعدی را برد و قهرمان شد. سپاهان برابر ملوان امتیاز از دست داد و حالا استقلال هم ممکن است در بازی‌های آینده - حتی تا پایان نیم فصل - دوباره مساوی کند. در آن صورت آبی‌ها به طور قطع صدر جدول را از دست خواهند داد.

پیروزی در دربی می‌توانست موقعیت استقلال در صدر جدول را محکم و پرسپولیس را برای صدرنشینی کاملاً امیدوار کند. اگرچه عنوان قهرمانی نیم فصل یک عنوان رسمی نیست اما از نظر روحی و روانی بسیار مهم است. دو بزرگ پایتخت با مساوی هر دو این فرصت را از دست دادند و به معنی واقعی کلمه در اصفهان جشن شادی برپا شد.

مساوی در دربی کاملاً به ضرر هر دو تیم کاملاً به نفع سپاهان و اصفهانی‌ها بود.

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین